fredag 24 december 2010

Jul jul strålande jul...

eller en tid som för den ensamme känns ännu mer ensam, det övergivna barnet känner sig ännu mer övergiven och för alla dessa människor som så gärna vill men inte kan pga olika orsaker fira denna högtid.. En högtid som mer och mer blir matriell och man glömmer bort att den största gåvan utav dem alla är att man har varandra och umgås med sina nära och kära.

Elias har varit uppspelt hela dagen av alla paketer under granen och vetskapen om att tomten kanske kommer.. och visst glädjer det mig att ha möjlighet att skämma bort honom lite extra såhär på julen det kan jag absolut inte förneka. Att se honom öppna paket och hur hela han lyser upp över minsta lilla :) 

För mig känns hela alltet överdrivet och pressen på alla människor blir större. Förståeligt att det är under just den här högtiden som ska vara fylld av kärlek som många människor mår som sämst, att självmorden ökar, barn tillåts inte träffa sin andre förälder osv osv listan kan göras lång! 
'
Nej för min del har julen varit jätte mysig precis som den ska vara ingenting till överdrift och vi har bara umgåtts, ätit gott delat klappar och tagit det lugnt. 

Får bli en tidig kväll för min del, jobb väntar imorgon mellan 9-21.30 :) trevligt trevligt tihi något säger mig att jag kommer vara rätt mör efter det men det e storhelg och jag tackar inte nej! 
  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar