lördag 11 december 2010

Livet som ensamstående mamma till en treårig liten killen är många gånger helt underbart. Men titt som tätt gör ensamheten sig påmind. För det är just det man är ensam, utan den där andra föräldern som ska komplettera en själv som kan ta rollen som pappa. För det är inte lätt att vara både mamma och pappa på en gång och hitta på grabbiga saker med sonen, sonen min som älskar allt med två eller fyra hjul säkerligen ännu fler hjul om han får bestämma haha Att hitta på mysiga hemma kvällar och lekfulla dagar, samtidigt som man ska arbeta och vara den ansvarsfulla föräldern som sätter gränser och regler som ska pussla ihop vardagen så att min lilla skatt får allt han förtjänar och behöver. Att ensam alltid är starkast stämmer inte in i verkligheten alla gånger. 
Många gånger är det kämpigt och många gånger är man helt färdig mot veckoslutet, veckoslutet som innebär två lediga dagar från dagis och man måste ha orken att roa liten, ordna med 5 mål om dagen få honom att vila middag och däremellan aktivera honom så att han blir stimulerad någonstans där mellan plockandet, matandet och lekandet ska man hinna att göra sig själv iordning, hålla rent och snyggt hemma och försöka få 5 minuter för sig själv för att landa haha som ni säkerligen förstår är det rätt kaotiskt men det som är så underbart är att min ljuvliga lilla skatt många gånger om dagen  säger att han älskar sin mamma, pussar och kramar på mig att se honom skratta hjärtligt och glimten i hans ögon när han känner sig stolt och duktig det är ovärderligt! Mamma hjärtat svämmar nästan över och jag är så otroligt stolt över min lilla kille. Som vid alldeles för ung ålder har genomgått många jobbiga förändringar och fått känna svek och saknad över människor som ska kallas vuxna! Jag är förunnad att få vara med om alla hans framsteg och se allt han lär sig !
Det är verkligen ingen dröm att vara ensamstående men det är absolut det bästa jag gjort ! Och det är jag som uppfostrat min duktiga kille som jag är såå  stolt över !
 Mycket bus i min vardag och väldigt många skratt ! Mamma älskar dig Elias över allt annat på denna planeten! Och en dag mitt hjärta är vi oslagbara :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar